HARAP MAKLUM

HALAMAN WEB RASMI d'LESTARI BOUTIQUE ( www.lestarimekar.com) MENGALAMI GANGGUAN UNTUK SEKETIKA..

SEGALA KESULITAN AMATLAH DI KESALI. . SEBARANG PERTANYAAN SILA HUBUNGI SAYA DI

EMAIL: info.dlestari@gmail.com
ym : eddiee.dlestari
sms ke : 012.550 1062 / 012.446 1002

TERIMA KASIH

MAKLUMAN

SEBARANG PERTANYAAN SILA HUBUNGI

EDDIEE
EMAIL : info.dlestari@gmail.com
YM : eddiee.dlestari
Nak cantik tapi xder budget..

Setiap kali saya menerima tempahan hantaran.. pasti harga menjadi isu.. Saya pun kekadang x fhm.. Inginkan yang menarik, eksklusif, habis grand.. tapi bila bagi harga.. terkejut beruk plak.. Apa kes ni.. x semua pelanggan macam 2.. ada yang xkisah dengan harga tapi inginkan hasil yang gempak, lain dari yang lain..

Bagi saya, harga yang saya berikan kekadang x semahal mana.. tengok pada bahan yang digunakan lah.. UPAH SAYA.. xda lah sampai beratus, berpuluh satu hantaran.. Kalau kerja rumit, upah naik la sket kan.. Setimpal la dengan kerja yang diberikan..

Sekarang saya gunakan teknik, pelanggan yang tetapkan harga.. Berdasarkan kepada design yang di ingini, saya suruh pelanggan sendiri pilih bahan/material.. pas 2 saya bagi harga.. senang... kalau merungut mahal jugak, x tau la.. sendiri yang pilih kan.. Bagi saya, saya nak apa yang saya hasilkan 2, berkualiti, ada standard yang tersendiri..Setiap pelanggan saya, saya akan reka sesuatu yang berlainan, saya olah sket2.. xderla semua nampak sama jer kan..

Bak kata PAK ABU.. Nak nampak mewah, budget kena la tinggi sket.. barulah apa yang di ingini nampak berbeza.. Macam 2 jgkla dengan pakej perkahwinan..

Mungkin disebabkan nama kedai jugak memainkan peranan.. kalau kedai ada nama.. letak macam mana harga pun.. orang terima jgk... Saya bukannya nak ketuk pelanggan.. kita sama sama untung.. Bagi pelanggan saya yang lepas lepas, diorang pasti faham akan konsep saya.. Saya pun malas nak berkira lebih2.. nanti kuar la ayat melayu xnak tolonh melayu lah.. apa lah semua ada.. tapi kena ingat la sama, saya taggung keluarga, dengan cara ini.. boleh tolong pelanggan, tapi berpada lah kan..

Bukan saya nak memperkecilkan semua orang, tapi ini lah hakikat.. yang faham 2, alhamdulillah la, yang x faham 2 " lu fikirlah sendiri"

Bila saya buat promosi, offer, dah diskaun gila2 dah.. terutamanya bunga telur atau cenderahati.. masih lagi nak mintak kurang.. bermatian2 mintak jgk kurang... Padahal kita dah kurangkan sampai 20 30 ringgit.. Nak lagi kurang.. Ape ke hal nye Yob.. Xkan sampai kami ni nak kena gulung tikar plak.

Saya faham masalah pelanggan... tambah dengan ekonomi meleset ni... makan dah mahal.. mcm2 lagi.. kena buat budget betul2.. Tapi bagi saya, nak hasil seni yang gempak... budget pun kena gempak la sket...

Salamz
eddiee

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses